sobota 9. února 2013

Cheesecake

Mé první pokusy o cheesecake

Při trénovaní se vedou různé řeči. S muži povídáme o ženách a s ženami o vaření. Jsou ale i vyjímečné případy, kdy to je obráceně. Tentokrát jsme s děvčaty, tuším že ve středu večer narazili na téma "cheesecake. Docela mě to zaujalo a tak jsem si řekl, že ho zkusím upéct. Zjistil jsem nezbytné suroviny, postup přípravy a hned po tréninku jsem zašel do "špáru" nakoupit vše potřebné. Dva tvarohy, zakysanou smetanu, čoko bebe sušenky a vanilkový cukr. Doma jsem k tomu přidal dvě vejce a máslo a pustil se s elánem do přípravy korpusu.
"To bude brnkačka," řekl jsem si.Na dno formy jsem nalámal sušenky a "ozdobil" máslem, což jak jsem později na internetu zjistil byla první chyba. Správně jsem měl sušenky rozmixovat, máslo rozpustit, uplácat hmotu, a tu pak rozprostřít na dno formy. "No neva," řekl jsem si, "udělám si takový svůj, originální tvarohový dort." Z tvarohů, smetany, cukru a vajec jsem udělal krém, jemně ochutil citrónovou šťávou, nalil do formy a dal péct do trouby na 40 min. Po vychladnutí v troubě jsem ho dal do lednice. Druhý den vypadal dort tak nějak všelijak, tak jsem ho na povrchu namazal čoko tvarohem a ozdobil nakrájenými jahodami.
 Asi by nemohl jít nikam na výstavu dortů, ale chuťově byl dobrý a za dva dny bylo po něm. Děti snědli jahody a já ten zbytek.:-)










Nedalo mi to a řekl jsem si, že to zkusím znova, více sofistikovaně. Zahájil jsem krátké, ale intenzívní studium receptů na internetu, vyzpovídal mého klienta Laca, odborníka na cheesecake, kromě jiného, a pustil se opět do přípravy. 
Tentokrát jsem koupil mascarpone, ricottu, odtučněný tvaroh, malý vanilkový tvaroh, cereální bebe sušenky, citron a mandle. Vanilkový cukr mi zbyl od minule, protože jsem mazaně koupil rodinné balení.
Na výrobu korpusu jsem použil cereální čoko bebe sušenky napůl s mléčnými, přidal hrst mandlí a vše rozmixoval. Pak přidal rozpuštěné máslo, udělal hmotu, natlačil na dno formy a dal na 10 min do lednice. Mezitím jsem si samozřejmě už zapnul troubu, aby se mi předehřála na 220°C. :-) Z mascarpone, ricotty, tvarohů, cukru, a 3 ks vajec jsem umíchal lahodný krém, lehce nastrouhal kůru s citronu a nalil do formy, která byla po stranách vymazaná máslem a na dně pečící papír. Úplnej koncert! Teda až na to, že se mi mé dvě dcery snažili pomáhat a asistovat, a tím vznikal takový menší chaos, protože chtěli pomáhal obě a tak různě se o všechno přetahovali. Vše ale dobře dopadlo a dort jsme dali péct do trouby. Nejdřív na 15 mim 220°C a potom jsem troubu ztlumil na 110 °C a pekl ještě 40 minut. Pak jsem ho nechal vychladnout v v zavřené troubě. Po vychladnutí v troubě putoval dort do ledničky a zde je výsledek.

A jaké máte zkušenosti s přípravou cheesecaku vy? Rád si přečtu nějaké postřehy, či jiné zajímavé recepty. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat