pondělí 4. února 2013

Tuk na břiše

Chci mít "sixpack"

Přišel za mnou kamarád a říká mi: "Hele, ty si ten trenér, tak mi poraď nějaký cviky na břicho, ať nemám takovej pupek. " Udělal jsem mu asi 20 minutovou přednášku o tom, co by měl, kdy, kde, jak a proč dělat. Pozorně mě poslouchal a poté mi v klidu řekl: "No dobrá a teď mi ukaž ty cviky na břicho!" No nezabily by jste ho. :-) Já ho nezabil, protože to je kamarád a i ty cviky jsem mu ukázal, ale tím to pro něj skončilo. Cviky necvičí a břicho má zas o trochu větší.
Takže jak to je s těmi "sixpack"? Každý člověk má relativně dobře vyvinuté břišní svaly. Někdo více, někdo méně. Ale i ty nejvyvinutější břišní svaly nebudou vidět, pokud je zakrývá vrstva tuku.. Svaly na břiše proto začínají být vidět ve chvíli, kdy se ztratí tuková vrstva, která je kryje. Pokud se dostane na nějakých 12% a méně podkožního tuku, tak začnou vylézat i první "kostičky".
Posilováním samotného břišního svalstva se ale tuková vrstva moc neztenčí. Břišní svaly jsou v porovnání s jinými partiemi relativně malá svalová skupina, která až tak moc spotřebu energie nezvýší. Naopak třeba takové dřepy, mrtvý tah jsou cviky, při kterých se zapojí mnohem více svalů a tím vyšší bude i spotřeba energie a následně i ztenčení tukové vrstvy na břiše. Ale ono to není jen o posilování. Je to taková trojkombinace správného posilování, aerobní aktivity a kvalitní stravou s nízkým obsahem tuku. Jo je to dřina, ale myslím si, že to za to stojí.:-)
Takhle se to povedlo mně, ale už tomu bude bohužel tak 6 let. :-(  Dnes tam mám kostky, jen když si sednu.:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat